8 استراتژی بازاریابی

//8 استراتژی بازاریابی

8 استراتژی بازاریابی

با توجه به شرایط نابسامان بازارهای داخلی و سردرگمی کسب و کارها در بازاریابی لازم دیدیم تا در یادداشتی کوتاه بصورت مختصر استراتژی های بازاریابی را معرفی و در یادداشت های آتی به تبیین هرکدام می پردازیم.

  1. استراتژي بازاريابي يکپارچه (Integration Marketing)

بازاريابي يکپارچه عبارت است از ادغام، هم افزايي، همياري مجموعه عوامل ابزاري و رفتاري پراکنده در بازاريابي براي دستيابي به نتايج بيشتر و بهتر.

عوامل موثر در بازاريابي يکپارچه عبارتند از:

_ مديريت تعاملي

_ سيستم ارتباطات و اطلاعات

_ همبستگي در درون سازمان

  1. استراتژي بازاريابي شبکه‌اي (network Marketing)

بازاريابي شبکه‌اي عبارت است از شناخت، ايجاد، عضويت و تقويت انواع شبکه‌ها براي استفاده از انواع مزيتهاي خود به منظور گسترش فرصتها، پاسخگويي به انتظارات و بهبود دستاوردها.

عوامل موثر اين استراتژي عبارتند از:

_ مديريت شبکه

_ همکاري و سازگاري

_ هماهنگي گروهي

_ فرهنگ شبکه

3-استراتژي بازاريابي گذار (Transition Marketing)

بازاريابي گذار، مديريت تغيير و تحول براي گذار از بازاريابي جاري و موجود به بازاريابي آينده و مطلوب جهت ماندگاري در صحنه رقابت تعريف مي شود.

عوامل زير بر استراتژي بازاريابي گذار موثر هستند:

آشنايي با مديريت تحول

آشنايي با مميزي

  1. استراتژي بازاريابي اکتشافي (Exploration Marketing)

استراتژي بازاريابي اکتشافي عبارت است از تلاش و کنکاش براي کشف، ايجاد و عرضه ارزش از طريق ارتباط با بازار و مشتريان، شناخت تقاضاي پنهان و ارزش از ديد مشتريان.

عوامل موثر استراتژي بازاريابي اکتشافي:

_ مديريت ارتباط با مشتري

_ مديريت تحقيق و توسعه

_ شم و شهود

_ تصورات و خيال پردازي

_ ايده زايي

  1. استراتژي بازاريابي احيائي (Regeneration Marketing)

بازاريابي احيائي اصلاح و احياي فرايندها

  1. استراتژي بازاريابي سرآمد (Excellence Marketing)

بازاريابي سرآمد عبارت است از دستيابي به کمال بهره‌وري بازاريابي از طريق بازاريابي انسان مدار و بازاريابي همگاني جهت دستيابي به شايستگيهاي جهاني.

استراتژي هاي بازاريابي سرآمد عبارتند از:

_ استراتژي انسان مدار

_ استراتژي همگاني

_ استراتژي ثمربخش

_ استراتژي بي‌نظير

  1. استراتژي بازاريابي بدون مرز (Non-Border Marketing)

بازاريابي بدون مرز انجام فعاليتهاي بازاريابي با حذف مرزهاي زمان، مکان، محصول و بازار و بازاريابي جهاني را دربرمي گيرد.

استراتژي هاي بازاريابي بدون مرز عبارتند از:

_ استراتژي بازاريابي صادرات

_ استراتژي بازاريابي بين المللي

_ استراتژي بازاريابي بومي- جهاني

_ استراتژي بازاريابي جهاني

  1. استراتژي بازاريابي ابراز شده (Tailored Marketing)

بازاريابي ابراز شده هم عبارت است از حساس بودن در آمادگي و واکنش سريع. استراتژي هاي بازاريابي ابراز شده به شرح زير است:

_ استراتژي بازاريابي معکوس

_ استراتژي بازاريابي بلادرنگ

مشاوره با مدیفا

گروه تخصصی مشاوره مدیریت مدیفا

توسط |2019-03-08T17:35:08+03:30مارس 8th, 2019|بازاریابی|بدون ديدگاه

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دسته بندی مطالب

برچسب های سایت

erp استراتژی استراتژی بازاریابی بازاریابی برندینگ، بازاریابی، مدیریت، رفتار مشتری، رفتار شناسی حسابداری، مشاوره مالی، راه اندازی کسب و کار صادرات، بازرگانی قانون تجارت، وکالت، حقوق، ثبت شرکت قانون تجارت، وکالت، حقوق، ثبت شرکت، مدیریت فردا، مدیفا مشاوره بازاریابی مشاوره بازرگانی مشاوره سرمایه گذاری، مشاوره بازرگانی، مشاوره کسب و کار مشاوره مالی، حسابداری مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت، آینده پژوهی، آینده نگری، برنامه ریزی مشاوره مدیریت، استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره مدیریت، بازاریابی، تبلیغات، مدیفا مشاوره مدیریت، بازاریابی، مشاوره، خلاقیت، فروش، مدیریت مشاوره مدیریت، بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره مدیریت، بازاریابی،مشاوره،مدیریت فردا،مدیفا،خلاقیت،فروش،مدیریت مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات، مدیریت فردا، مدیفا، رفتارشناسی، خدمات پس از فروش، وفادارسازی مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات، مدیفا، مدیریت فردا مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره کسب و کار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، استراتژی بازار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، بازاریابی مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازرگانی مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازرگانی، روانشناسی تجاری، استخدام، منابع انسانی، مدیریت فردا، مدیفا مشاوره کسب و کار مشاوره کسب و کار،modifi مشاوره کسب و کار،استراتژی، مدیریت، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،استراتژی، مشاوره مدیریت، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره کسب و کار،بازاریابی،مشاوره،مدیریت فردا،مدیفا،خلاقیت،فروش،مدیریت مشاوره کسب و کار، مشاوره مدیریت مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت،استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت،بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره کسب و کار، مشاوره مدیریت، مشاوره بازرگانی، مشاوره بازاریابی منابع انسانی، استراتژی منابع انسانی، استخدام، رفتار سازمانی