بسته بندی صحیح-2

بسته بندی صحیح-2

همه ما در زندگي روزمره خود با بسته بندي سروكار داريم اما اگر از ما خواسته شود تا آن را توضيح دهيم هر يك تصوير ذهني متفاوتي نسبت به ديگري داريم .

در استاندارد بريتا واژه بسته بندي بعنوان هنر يا عمليات مورد استفاده در آماده سازي كار براي حمل و نگهداري و يا تحويل به مشتري تعريف شده است و در تعريفي ساده تر مي توان بسته بندي را به ظرفي گفت كه مظروفي را در خود جاي مي دهد ليكن بهترين تعريف براي واژه بسته بندي توسط paine در سال 1962 داده شده است كه امروزه نيز اين تعريف به عنوان كامل ترين تعريف براي بسته بندي كاربرد دارد و به گفته آقاي پاين بسته بندي عبارت است از :

( چند نظريه )

  • يك سيستم كه زمان تهيه كالا را جهت انتقال ، توزيع ، ذخيره ، خرده فروشي ، و مصرف كاهش مي دهد .
  • يك مفهوم تضمين كننده براي تحويل مطمئن كالا به آخرين مصرف كننده در شرايط مطلوب و يا حداقل هزينه .
  • يك عامل فني اقتصادي است كه هزينه تحويل كالا را به حداقل مي رساند در حالي كه فروش و در نتيجه سود حاصل از آن را به بالاترين حد افزايش مي دهد و در تعريفي ساده تر بسته بندي را مي توان پوششي از يك سيستم كه اصطلاحا كالا ناميده مي شود دانست و اگر بخواهيم تحويل در مفهوم بسته بندي را از گذشته هاي دور تا امروز ارزيابي كنيم بايد گفت : در گذشته پوشش بسته بندي كالاها فقط به عنوان حفاظت از كالا و نگهداري از آن بود كه نقش آن مقابله با مجموعه مخاطرات فيزيكي ، شيميايي شرايط حمل و نقل ، انبار و … بوده است . اما پس از انقلاب صنعتي پوشش بسته بندي از جنبه ارتباطي – تبليغاتي كه به دليل رقابت فشرده تجاري و پاسخ به نياز مصرف كنندگان مطرح شده بود مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر پوشش بسته بندي هر دو نقش حفاظتي و تبليغاتي را ايفا مي كند و به عبارتي ديگر بسته بندي وظيفه انتقال پيام تكنولوژي به مصرف كننده را دارد و واسطه اي است ميان تكنولوژي و افراد مصرف كننده .

نقش گرافيك در بسته بندي

اگر از شما سوال شود نقش بسته بندي چيست ؟ نخستين چيزي كه به ذهن ما مي رسد اين است كه بسته بندي محافظت كننده و نگهداري محصول درون خود مي باشد اين تعريف با وجودي كه مفهوم اساس بسته بندي را در خود دارد اما بعد نقش امروزي بسته بندي را در خود ندارد همان طور كه گفته ايم بسته بندي در دنياي امروز نقش هاي مهم و متنوع اي را در بردارد . در رابطه با نقش بسته بندي در دنياي مدرن كنوني طبقه بندي هاي گوناگون صورت گرفته است كه هر يك به نوع خود جامع و كامل بوده اند در ادامه چكيده اي از موارد كاربرد يا به عبارتي ديگر نقش و عملكرد بسته بندي در دنياي امروز را آورده ايم .

  • معرفي نام و آرم كالا
  • ايجاد انگيزه خريد در مشتري
  • برقراري ارتباط مستقيم با مصرف كننده و راهنمايي چگونه استفاده از آن
  • برقراري ارتباط غير مستقيم با استفاده از رنگها ، شكل يا جنس خاص كه بيان گر كيفيت محصول است .
  • ايجاد بازارهاي جديد
  • معرفي سهولت استفاده مانند باز و بسته شدن ساده ، امكان مشاهده دست خوردگي كه هم براي مشتري و هم براي فروشندگان مفيد است .
  • در نظرگرفتن مسائل مربوط به چيدن كالا روي هم و انبار كردن و توزيع كردن
  • معرفي نام و آرم يكسان براي چند نوع محصول

در واقع امروزه برخلاف دوران گذشته بسته بندي عملكرد چند منظوره دارد در گذشته بسته بندي تنها براي حمل و محافظت محصول از خرابي يا شكسته شدن به كار مي رفت بعنوان مثال مي توان از روش هاي سنتي بسته بندي در كاغذ و نخ پيچي كردن نام برد . از سوي ديگر علاوه بر نقش بسته بندي در مشتري تشديد كند . اكنون به مطالعه جزئي هر يك از سه وظيفه بالا كه براي بسته بندي در نظر گرفتيم خواهيم پرداخت :

مشاوره با مدیفا

گروه تخصصی مشاوره مدیریت مدیفا

توسط |2019-04-21T13:04:11+04:30آوریل 21st, 2019|بازاریابی, گرافیک و تبلیغات|بدون ديدگاه

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دسته بندی مطالب

برچسب های سایت

erp استراتژی استراتژی بازاریابی بازاریابی برندینگ، بازاریابی، مدیریت، رفتار مشتری، رفتار شناسی حسابداری، مشاوره مالی، راه اندازی کسب و کار صادرات، بازرگانی قانون تجارت، وکالت، حقوق، ثبت شرکت قانون تجارت، وکالت، حقوق، ثبت شرکت، مدیریت فردا، مدیفا مشاوره بازاریابی مشاوره بازرگانی مشاوره سرمایه گذاری، مشاوره بازرگانی، مشاوره کسب و کار مشاوره مالی، حسابداری مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت، آینده پژوهی، آینده نگری، برنامه ریزی مشاوره مدیریت، استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره مدیریت، بازاریابی، تبلیغات، مدیفا مشاوره مدیریت، بازاریابی، مشاوره، خلاقیت، فروش، مدیریت مشاوره مدیریت، بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره مدیریت، بازاریابی،مشاوره،مدیریت فردا،مدیفا،خلاقیت،فروش،مدیریت مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات، مدیریت فردا، مدیفا، رفتارشناسی، خدمات پس از فروش، وفادارسازی مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات، مدیفا، مدیریت فردا مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره کسب و کار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، استراتژی بازار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، بازاریابی مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازرگانی مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازرگانی، روانشناسی تجاری، استخدام، منابع انسانی، مدیریت فردا، مدیفا مشاوره کسب و کار مشاوره کسب و کار،modifi مشاوره کسب و کار،استراتژی، مدیریت، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،استراتژی، مشاوره مدیریت، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره کسب و کار،بازاریابی،مشاوره،مدیریت فردا،مدیفا،خلاقیت،فروش،مدیریت مشاوره کسب و کار، مشاوره مدیریت مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت،استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت،بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره کسب و کار، مشاوره مدیریت، مشاوره بازرگانی، مشاوره بازاریابی منابع انسانی، استراتژی منابع انسانی، استخدام، رفتار سازمانی