راهکارهای فروشندگی موفق (۲)

/, بازرگانی/راهکارهای فروشندگی موفق (۲)

راهکارهای فروشندگی موفق (۲)

در فروشگاه شما انواع بسیاری از محصولات متنوع از برندهای متفاوت وجود دارد. ممکن است که مشتری شما برای خرید یک کالا با قیمتی بسیار پایین آمده باشد. اما حضور بیشتر وی در فروشگاه و آزادی عمل او برای بررسی سایر کالاها وی را به خرید محصولات بیشتری ترغیب نماید. حتی اگر مشتری پس از مدتی بدون خرید کالایی از فروشگاه خارج شد، به او اطمینان دهید که در بازگشت دوباره با وی همان رفتاری را خواهید داشت که بهترین مشتری خود دارید. این اطمینان باعث می شود تا فروشگاه شما به فروشگاه محبوب این مشتری تبدیل شود و وقتی این مشتری تصمیم به خرید قطعی داشته باشد احتمال زیاد به سراغ فروشگاه شما خواهد آمد. لذا صبر را بعنوان سومین موضوع مهم در فروشندگی به آن اهمیت دهید.

چهارمین نکته برای یک فروشنده، که بتواند کالای داخل فروشگاه را بفروش رسانده و از آن مهمتر، مشتریان را برای خرید دوباره از فروشگاه ترغیب و آنها را وفادار سازد؛ اطلاعات کافی برای ارائه به مشتری است. این اطلاعات به دو دسته تقسیم می شوند؛ اطلاعاتی که مستقیم به محصولات داخل فروشگاه مربوط می باشند و اطلاعاتی که به اطلاعات عمومی تعبیر می شوند. بدترین چیز برای از بین رفتن اعتماد مشتری به یک فروشنده، نداشتن اطلاعات یک محصول توسط فروشنده و وابسته بودن وی به کاتالوگ ها و یا لیست قیمت ها است. اما اطلاعات دیگری نیز هست که دارای اهمیت است. اطلاعات عمومی که در ابتدای این نکته گفته شد برای گپ و گفت نیست بلکه برای ارائه ی پیشنهادهایی درست و فراتر از انتظار به مشتری با توجه به خصوصیات فردی هر شخص مانند سن فرد یا نوع لباس پوشیدن وی، مد، آب و هوا، منطقه سکونت و مواردی از این دست است. بطور مثال: “شال مورد نظرتون رو اگر می خواین در هفته ی آینده استفاده کنید پیشنهاد می کنم از مدل های گرم تر استفاده کنید، فراموش نکنید که هفته ی سردی رو پیش رو داریم.”

نظافت پنجمین موضوع در فروشندگی موفق است. شما لباس مناسب پوشیده اید و با فن بیان مناسبی در حال پیشنهاد یک محصول مناسب به مشتریتان هستید، اما نگاه مشتری به زخم کوچک روی دستتان که پانسمان نشده افتاده و حس بدی به وی دست داده است و یا به موهای بهم ریخته و یا کفش های واکس نخورده. این موارد و مواردی از این دست می توانند مشتریان شما را به راحتی از فروشگاهتان دور نگه دارد. فروشندگان می بایست همیشه به نظالف و تمیزی خود، محصولات و فروشگاه دقت نمایند.

برخی از فروشندگان اوقات کاری خود را با اوقات فراغت اشتباه می گیرند، بازی یا گپ و گفت با سایر فروشندگان، رفت و آمدهای طولانی به سایر فروشگاه ها و یا دعوت از دوستان برای پذیرایی در فروشگاه باعث می شود تا رفته رفته کنترل بر فروشگاه از دست فروشنده خارج شده و مشتری با بی توجهی ناخواسته ی فروشنده روبرو شود. هر مشتری که از فروشگاه خارج می شود، فقط یک مشتری نیست بلکه یک بازخورد از فروشگاه است که مهمتر از مبلغ خرید یک مشتری است.

رسیدگی بموقع به مشتری هفتمین و آخرین موضوعی است که در این یادداشت به آن پرداخت می شود. فروشنده می بایست به مشتری فرصت انتخاب کالا را بدهد اما این فرصت نباید باعث شود تا مشتری فکر کند که فروشنده به وی بی توجه است. برقراری ارتباط با مشتری، رها نمودن وی برای فکر کردن و انتخاب و هدایت مشتری برای خرید بهترین محصول و در نهایت انجام شدن خرید می بایست پیوسته انجام بگیرد. در حال انتظار ماندن مشتری در هر مرحله ای باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد.

موارد هفتگانه ای که بیان شد، قسمتی از قوانین فروشندگی و مشتری مداری است. این قوانین باعث می شوند تا مشتری درک کند که برای فروشنده فقط خرید او اهمیت ندارد و فروشنده برای شخص او ارزش قائل است. این حس باعث خواهد شد تا مشتری علاوه بر تکرار خرید از فروشگاه، بعنوان یک معرف فروشگاه در میان آشنایان خود عمل کند که در شماره های آتی به سایر ابعاد و راهکارهای این امر بیشتر پرداخته خواهد شد.

مشاوره با مدیفا

گروه تخصصی مشاوره مدیریت مدیفا
توسط |2018-02-21T16:42:42+03:30ژانویه 10th, 2018|بازاریابی, بازرگانی|بدون ديدگاه

درباره نویسنده :

دسته بندی مطالب

برچسب های سایت

erp استراتژی استراتژی بازاریابی بازاریابی برندینگ، بازاریابی، مدیریت، رفتار مشتری، رفتار شناسی حسابداری، مشاوره مالی، راه اندازی کسب و کار صادرات، بازرگانی قانون تجارت، وکالت، حقوق، ثبت شرکت قانون تجارت، وکالت، حقوق، ثبت شرکت، مدیریت فردا، مدیفا مشاوره بازاریابی مشاوره بازرگانی مشاوره سرمایه گذاری، مشاوره بازرگانی، مشاوره کسب و کار مشاوره مالی، حسابداری مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت، آینده پژوهی، آینده نگری، برنامه ریزی مشاوره مدیریت، استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره مدیریت، بازاریابی، تبلیغات، مدیفا مشاوره مدیریت، بازاریابی، مشاوره، خلاقیت، فروش، مدیریت مشاوره مدیریت، بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره مدیریت، بازاریابی،مشاوره،مدیریت فردا،مدیفا،خلاقیت،فروش،مدیریت مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات، مدیریت فردا، مدیفا، رفتارشناسی، خدمات پس از فروش، وفادارسازی مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات، مدیفا، مدیریت فردا مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره کسب و کار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، استراتژی بازار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، بازاریابی مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازرگانی مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازرگانی، روانشناسی تجاری، استخدام، منابع انسانی، مدیریت فردا، مدیفا مشاوره کسب و کار مشاوره کسب و کار،modifi مشاوره کسب و کار،استراتژی، مدیریت، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،استراتژی، مشاوره مدیریت، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره کسب و کار،بازاریابی،مشاوره،مدیریت فردا،مدیفا،خلاقیت،فروش،مدیریت مشاوره کسب و کار، مشاوره مدیریت مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت،استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت،بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره کسب و کار، مشاوره مدیریت، مشاوره بازرگانی، مشاوره بازاریابی منابع انسانی، استراتژی منابع انسانی، استخدام، رفتار سازمانی