مدیریت بحران کرونا در کسب و کار -1

/, نگاهی دوباره/مدیریت بحران کرونا در کسب و کار -1

مدیریت بحران کرونا در کسب و کار -1

چرا برخی از سازمان ها از بحران ویروس کرونا در امان مانده اند؟ چرا برخی از سازمان ها از این بیماری آسیب جدی دیده اند؟ راهکاری برای مقابله با بحران های پیش آمده وجود دارد؟ پس از پایان دوره بحران چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و چه اقدامی باید انجام داد؟ اینها از سوالاتی است که امروز در هر کارخانه یا شرکتی می شنوم. اگر این سوالات نیز ذهن شما را درگیر کرده است با این یادداشت همراه باشید.

برای اینکه برای سوالات گفته شده به نتیجه صحیحی برسیم باید موضوع را به سه قسمت مجزا تقسیم کنیم. قسمت اول؛ اقدامات پیشگیرانه که می بایست قبل از بحران اخیر انجام می دادید. هرچند الان زمان اجرای آنها نیست اما از آنجایی که کرونا اولین و آخرین بحران از این دست مخصوصا در کشور ما نیست باید برای بحران های آتی آماده باشید؛ پس این اقدامات مهم هستند. قسمت دوم که در شرایط فعلی جذابیت بیشتری دارد، اقداماتی است که همزمان با بحران باید انجام داد. قسمت سوم هم مشخص است که اقدامات برای شرایط پس از بحران است.

باید این نکته را یادآوری کنم که نوع بحران، نوع فعالیت اقتصادی شما، حوزه تحت پوشش کسب و کار و بسیاری از موارد دیگر در شیوه عملکرد تاثیرگذار است و می توانند این اقدامات مدیریت بحران تفاوت های چشمگیری را نیز با هم داشته باشند. اما کلیات مشابهی نیز دارند که در این یادداشت به آنها می پردازیم. (اگر به این نتیجه رسیده اید که برای بحران ها باید آماده باشید و برای مرحله پس از ویروس کرونا نیز باید خود را آماده کنید، می توانید با ما تماس بگیرید و راهکار خاص خود را از ما دریافت نمایید. (مشاوره) )

کسب و کارها و محصولات را برای بررسی این موضوع باید به چهار دسته تقسیم کرد. تولیدی داخلی، تولیدی صادرات محور، خدماتی و وارداتی. هر کدام از این دسته ها را باید بصورت مجزا برای مقابله با بحران ها آماده نمود.

بحران ها را نیز می بایست به دسته های متفاوتی تقسیم کرد؛ بحران های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بهداشتی. از سوی دیگر پهنه‌ی بحران نیز اهمیت دارد؛ بحران ملی، منطقه ای و یا بحران جهانی.

حالا که در بحران بهداشتی جهانی قرار داریم، در یادداشت آتی به فرآیندهای مهم کسب و کارها در بحران بهداشتی خواهیم پرداخت.

 

مشاوره با مدیفا

گروه تخصصی مشاوره مدیریت مدیفا

توسط |2020-03-02T21:35:48+03:30فوریه 29th, 2020|مدیریت, نگاهی دوباره|بدون ديدگاه

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دسته بندی مطالب

برچسب های سایت

erp استراتژی استراتژی بازاریابی بازاریابی برندینگ، بازاریابی، مدیریت، رفتار مشتری، رفتار شناسی حسابداری، مشاوره مالی، راه اندازی کسب و کار صادرات، بازرگانی قانون تجارت، وکالت، حقوق، ثبت شرکت قانون تجارت، وکالت، حقوق، ثبت شرکت، مدیریت فردا، مدیفا مشاوره بازاریابی مشاوره بازرگانی مشاوره سرمایه گذاری، مشاوره بازرگانی، مشاوره کسب و کار مشاوره مالی، حسابداری مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت، آینده پژوهی، آینده نگری، برنامه ریزی مشاوره مدیریت، استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره مدیریت، بازاریابی، تبلیغات، مدیفا مشاوره مدیریت، بازاریابی، مشاوره، خلاقیت، فروش، مدیریت مشاوره مدیریت، بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره مدیریت، بازاریابی،مشاوره،مدیریت فردا،مدیفا،خلاقیت،فروش،مدیریت مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات، مدیریت فردا، مدیفا، رفتارشناسی، خدمات پس از فروش، وفادارسازی مشاوره مدیریت، بازرگانی، صادرات، واردات، مدیفا، مدیریت فردا مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره کسب و کار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، استراتژی بازار مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، بازاریابی مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازرگانی مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار، مشاوره بازرگانی، روانشناسی تجاری، استخدام، منابع انسانی، مدیریت فردا، مدیفا مشاوره کسب و کار مشاوره کسب و کار،modifi مشاوره کسب و کار،استراتژی، مدیریت، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،استراتژی، مشاوره مدیریت، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره کسب و کار،بازاریابی،مشاوره،مدیریت فردا،مدیفا،خلاقیت،فروش،مدیریت مشاوره کسب و کار، مشاوره مدیریت مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت، مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت،استراتژی، مدیریت فردا، مدیریت،مدیفا، مشاوره، بازاریابی مشاوره کسب و کار،مشاوره مدیریت،بازاریابی، مشاوره، فروش، مدیریت، خلاقیت مشاوره کسب و کار، مشاوره مدیریت، مشاوره بازرگانی، مشاوره بازاریابی منابع انسانی، استراتژی منابع انسانی، استخدام، رفتار سازمانی